En lättläst text om mig

Mitt namn är Isabella Alén. Men alla kallar mig för Bella. Jag är 48 år. Jag är gift och har tre barn. Familjen har också två hundar. Jag har i min barndom och ungdom bott i Karis men nu bor jag med min familj i Ekenäs, Österby.

På min fritid brukar det bli hundpromenader i skogen. Sen tycker jag också om att läsa böcker och så brukar jag kolla på olika serier på TV.

Jag vill att Raseborg ska vara en kommun för alla. I Raseborg ska alla leva ett bra liv. Vi har alla olika behov. I Raseborg ska invånare få olika former av råd, stöd och omsorg så att alla invånare ska kunna leva ett självständigt, inflytelserikt och bra liv.

Jag vill att man i Raseborg ska lyssna på ungas önskningar och behov. Jag vill också att man ska lyssna på de äldre invånarnas önskemål. Alla i Raseborg ska ha möjlighet till ett liv på sina egna villkor.

Raseborg ska vara #EnKommunFörAlla 

Isabella Alén kandidat nr 3 

Kommentarer